Az értékesítésben dolgozók számára mostanság nem járnak könnyű idők

Ezért olyan hozzáállást kell kialakítanod, amelyben:

  • az attitűdöd mindig toronymagasan van
  • a lendületed szükség esetén több munka elvégzését is lehetővé teszi
  • a technikáid hatékonyabban működnek, azáltal, hogy lelkes vagy a célodat (az adott ügyfél segítése) illetően

A körülményeket (pl. politikai, gazdasági környezet) nem tudod befolyásolni, de önmagad – a hozzáállásod, a gondolkodásod, a cselekedeteid – meg tudod változtatni.

Valójában úgysem a könnyű utat keresed, hanem eredményes, sőt sikeres akarsz lenni – azt pedig bármilyen időkben elérheted.

A mai pörgős világban akkor tudsz gyorsabban haladni, ha egyszerre több “funkciót” vegyítesz. Ez nem azt jelenti, hogy egyszerre több dolgot csinálj, mert a multitasking ma már elismerten NEM hatékony.

Itt most arról van szó, hogy a szórakozás funkciót összekapcsolod a tanulással. Tehát csak egyféle cselekvést végzel, azon van a fókuszod (ami a magas hatékonyság egyik alapkritériuma), de egyszerre 3 dolgot is nyersz: pihensz, illetve feltöltődsz és tanulsz!

Erre leginkább a filmek és a könyvek alkalmasak – most az előbbit hívjuk segítségül.

Egy jó film behatol az agyad és a szíved mélyére.
Gondolatokat, érzelmeket vált ki belőled, inspirál, és még tanít is.

Ha megnézted, utána azt érzed, hogy te is képes vagy nagy(obb) dolgokat tenni. Látsz egy mintát, egy jövőképet hogy hogyan és hová lehet eljutni.

Most azokat a filmeket szedtük össze neked, amelyek nem csak úgy általában motiválnak, hanem kapcsolódnak az értékesítéshez.

Úgyhogy rajta! Nézd meg őket, és használd fel a látottakat a sales tevékenységed javítására!

Hogyan?
Egy jegyzetfüzettel vagy a laptopoddal ülj a tévé elé, és ha valami igazán jó ötletet, módszert, szófordulatot hallasz, állítsd meg a filmet, és…

1) Írd fel magadnak emlékeztetőül

2) Írd utána, hogy te hogyan fogod alkalmazni!

Szóval, nem elég, ha a szórakozás funkció teljesül, a tanulást is valósítsd meg – ehhez pedig azonnali leírásra van szükséged.


Glenngarry Glen Ross

Egy nagy chicagoi ingatlanügynökségnél kemények a hétköznapok. Szinte mindenkinek javulnia kell. Az öreg Shelleynek sem megy jól az üzlet, pedig beteg lánya kezeltetéséhez nagy szüksége lenne pénzre. Aztán megtudják, hogy rövidesen elveszíthetik az állásukat…

Neves szereplőgárda, színvonalas alakítások, és
profi sales technikák (pl. az ABC), véresen komoly üzleti szemlélet.

Értékesítési vezetőknek is!
 

 Brókerarcok (Boiler Room)

…A brókerarcok az egyik leghasználhatóbb film az értékesítőknek.

Értékesítési szituációk, felvételi interjú a profi üzleti hozzáállásról, és telefonos értékesítés nagyban.

Seth Davis még csak 19 éves, befolyásos apja szerint egyetemre jár, pedig a tanulás helyett külvárosi kéglijében illegális házi kaszinót üzemeltet. Egy nap a kaszinó régi törzsvendége beállít Jim Younggal aki fantasztikus lehetőséggel kecsegtet: a J.T. Martin ügynökség tapasztalatlan, tanulatlan fiatalokat keres, akikből profi tőzsdeügynököket képez. 

Seth remélve, hogy ez tényleg tetszeni fog az apjának is, belevág a tanulásba, és hamarosan leteszi a brókervizsgát. Rövid idő múlva a dolgok közepében találja magát, milliók röpködnek, dől a pénz, ám ekkor kiderül, hogy valami nincs rendben a J.T. Martin ügynökség körül.

Állítólag a film ihletője Jordan Belfort, alias Wall Street farkasa…

 

 Cadillac Man

 

Főleg a lazaságot, játékosságot és az eredményorientáltságot lehet ebben a filmben megtalálni.

Joey O’Brien tipikus autókereskedő: nagy dumás, poénos, levakarhatatlan és kitartó.

Csakhogy az élete mostanában nem sétagalopp. A barátnője telhetetlen, pénzéhes maca, a volt felesége is nyaggatja, hogy nem tölt elég időt tinédzser lányával. A maffiával is üzletelt és most tartozik nekik egy halom pénzzel, ráadásul a főnöke ultimátumot ad neki, ha néhány napon belül nem ad el egy tucat kocsit, kirúgja!

Miközben Joey kétségbeesetten próbál mindent bevetni, megjelenik a csinos recepciós lány féltékeny férje, mindenkit túszul ejt az autószalonban.

A boldogság nyomában (Pursuit of Happyness)

A jövőbe vetett hit, a következetesség és kitartás, valamint a néha szeretetteljes, néha kőkemény céltudatosság mintázata ez a film.
Több ismert motivációs részlet ismert belőle, amit már te is hallottál.

Chris Gardner mindent elkövet, hogy a családja boldogan, biztonságban éljen. Ám a szerencse valahogy sosem szegődik mellé.
Bár fáradhatatlanul próbál meggazdagodni, egyre szegényebbek lesznek, végül a felesége is elhagyja. A férfi magára marad az ötéves kisfiával.

Chris ekkor kockázatos lépésre szánja el magát. Feladja állását, és jelentkezik egy bróker cég tanfolyamára. Miközben egyre mélyebbre merül a brókerkedés rejtelmeiben, pénz híján hamarosan várótermek, menhelyek lakói lesznek.

Aztán jókedvvel, szeretettel minden bajt legyőz…

Jerry Maguire – A nagy hátraarc

A legendás „Virítsd a lóvét!

Jerry Maguire életében minden együtt van ahhoz, hogy megtestesítse korunk ideálját: sikeres sportmenedzser rengeteg ügyféllel, rengeteg pénzzel és egy szintén sikeres menedzser-menyasszonnyal.

Jerry azonban egyszercsak rádöbben arra, hogy a sok munka és a pénz utáni kíméletlen hajsza kiölte belőle az embert.
Egyetlen éjszaka alatt kiáltványt fogalmaz, melyet másnap mindenki kitörő lelkesedéssel fogad a munkahelyén.
Hamarosan azonban rá kell ébrednie, hogy a szép elvek és a sikerorientált gyakorlat között áthidalhatatlan szakadék tátong – egyik percről a másikra kirúgják állásából. Cserbenhagyják ügyfelei, a neves sportolók és menyasszonya is szakít vele.

Csak ketten állnak mellé: egy másodosztályú focista és a kisfiát egyedül nevelő bájos könyvelőnő. Hármasban vágnak neki, hogy meghódítsák a világot.

Joy


Igaz történet alapján.

Joy neve azt jelenti: öröm. És valószínűleg nem véletlenül.

Különleges nő: szeszélyes, bolondos, elszánt és erős; és bármire hajlandó, hogy együtt tartsa családját, melynek tagjai legalább olyan dilisek és olyan makacsok, mint ő maga. Nincs túl sok esélye a sikerre.

De ez ad neki szárnyakat.
A szükség és egy álom, amelyhez gyerekkora óta ragaszkodik, végül elrepíti odáig, hogy egy sok millió dollár értékű vállalatbirodalom alapítója legyen.

Az alapító

Az illinois-i üzletember, Ray Kroc – aki  turmixgépeket értékesít – megismerkedik a Kalifornia déli részén hamburgerezőt üzemeltető McDonald fivérekkel. 

Krocot lenyűgözi az étterem gyors kiszolgálási rendszere, s ügyesen manőverezve átveszi az irányítást a vállalkozás felett.

Rövid idő alatt egy 1.600 étteremből álló hálózatot építve, milliárdos birodalommá és a világ egyik legismertebb márkanevévé fejleszti a McDonald’sot.

A Wall Street farkasa

A pénz sosem elég. Jordan Belfort becsületes tőzsdeügynökként kezdte pályafutását, de az amerikai álom őt is utolérte.

A 80-as évek végére az egyik legnagyobb brókercég tulajdonosa lett, 26 évesen heti 1 millió dollárt keresett.
Az idáig vezető út azonban korrupcióval és tisztességtelen üzletekkel kikövezett csábító hullámvasútnak bizonyult. Mert minél nagyobb volt a kísértés ő annál többet akart, mit sem törődve az illegális üzelmekkel és a nyomában loholó FBI ügynökökkel.
Még több pénz, még több hatalom, még több nő és megint még több pénz: ez Jordan életfilozófiája. És hogy a szerénység egy túlértékelt erény. 

A Jordan által azóta etikussá fejlesztett rendszert Amerika vezető vállalatai és értékesítők, üzletemberek ezrei sajátították el és alkalmazzák sikerrel.

Az értékesítési helyzetgyakorlatokat és éles sales szituációkat tartalmazó film inspirál és tanít egyszerre.

  Többet is láttál közülük? Vagy éppen nagy filmrajongó vagy és az összes megvolt?

Szuper! És pl. milyen sales technikát tanultál a Joy-ból? Vagy melyik szófordulatot tudod felhasználni a Brókerarcokból? (pedig van benne több is!)

Most így figyeld ezt a listát és a rajta szereplő filmeket! A tanulói agyaddal.

Hogy melyik mit mond, mire ösztönöz?

Mit tudsz belőlük egy az egyben felhasználni, és mit egy kis átalakítással a saját szád íze szerint?

Eláruljuk: mi több, mint 80 ötletet, szövegrészletet gyűjtöttünk össze belőlük, amiket rendszeresen használunk.

Tudjuk, hogy vannak még más saleses filmek (főleg angol nyelvűek)…

De nem az a lényeg, hogy folyamatosan filmezz, hanem hogy összegyűjtsd és alkalmazd a fentiekben szereplő technikákat.

Jó filmezést! – Jó tanulást!


Ha van javaslatod további filmekre, amelyek kapcsolódnak az értékesítéshez, akkor írd be alul a Hozzászólásokhoz!